Απόσπασμα από τη σελίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.

Χαιρετισμός για το 1ο Μαθηματικό Συμπόσιο

Αγαπητά μέλη της Επιστημονικής και Οργανωτικής Επιτροπής,

Αγαπητοί Συντονιστές και Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής,

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Αγαπητοί μαθητές, αγαπητές μαθήτριες,

καλημέρα σε όλους σας.

 

Ως δάσκαλος των Μαθηματικών αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά, που προχωρούμε στη διοργάνωση του πρώτου Μαθητικού-Μαθηματικού Συμποσίου, το οποίο διεξάγεται υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής και με την ολοπρόθυμη συνεργασία όλων των ΠΕΚΕΣ Αττικής.

Ως νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής συνεχίζω το έργο του προκατόχου μου κ. Λόντου και συγχαίρω όλους τους πρωτεργάτες αυτής της θαυμάσιας πρωτοβουλίας.

Ευχαριστώ όλους για τη συμμετοχή σας στη σημερινή διοργάνωση. Έχω την πεποίθηση ότι το παρόν μαθηματικό συμπόσιο αποτελεί μια γόνιμη αφετηρία που υπόσχεται τη διατήρηση της εποικοδομητικής συνεργασίας για την ανάπτυξη της μαθηματικής δημιουργικότητας των παιδιών, για την ανάδειξη της ομορφιάς και της δύναμης των μαθηματικών στην εκπαίδευσή μας. Είναι μια μοναδική ευκαιρία να μοιραστούμε ευχάριστες και πρωτότυπες μαθηματικές δραστηριότητες, να γιορτάσουμε τα μαθηματικά, να ξανασκεφτούμε αυτά που διδάσκουμε και μαθαίνουμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Αναμφίβολα, το παρόν συμπόσιο προωθεί την εκπαιδευτική καινοτομία και αποτελεί μια θαυμάσια ευκαιρία συνεύρεσης μαθητών και εκπαιδευτικών από σχολεία της Αττικής. Η θεματολογία του συμποσίου εστιάζει στη μαθηματική δημιουργικότητα των μαθητών και μαθητριών με την παρακίνηση και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών μας. Ενδεικτικά θέματα είναι τα ακόλουθα:

  • παιγνίδια που μας προκαλούν συναρπαστικούς μαθηματικούς συλλογισμούς και κεντρίζουν την πνευματική περιέργεια,
  • μαθηματικοί γρίφοι που μαγνητίζουν το ενδιαφέρον μας,
  • μαθηματικά παράδοξα που μας εκπλήσσουν ευχάριστα,
  • βιωματικές δραστηριότητες που προωθούν μαθηματικές αλληλεπιδράσεις με προβολή εικασιών, ανταλλαγή ιδεών και επιχειρημάτων,
  • αυθεντικές εφαρμογές και πραγματικά προβλήματα που αναδεικνύουν την αξία των μαθηματικών στην καθημερινότητα,
  • συνδέσεις με την τέχνη που είναι πηγή συναισθημάτων και αισθητικών εμπειριών.

Τα προηγούμενα φέρνουν στο φως δημιουργικές ερευνητικές δραστηριότητες, δράσεις από τη θεματική εβδομάδα, καθώς και από το καθημερινό μάθημα στα σχολεία μας, αναπτύσσοντας γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και μαθηματική φαντασία. Με αυτές τις μαθηματικές πρωτοβουλίες καλλιεργούνται υψηλές προσδοκίες στους μαθητές και τις μαθήτριες, που βιώνουν τη «χαρά» της μάθησης καθώς ελέγχουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

Στις σημερινές συνθήκες οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται πόσο δύσκολο είναι να κρατούν υψηλό το ενδιαφέρον των μαθητών/μαθητριών, να δραστηριοποιούν τα κίνητρά τους και να τους ενθαρρύνουν να βιώνουν τα μαθηματικά ως μέρος της καθημερινής τους ζωής, για να μην αποστεώνεται αυτό το αφηρημένο μάθημα στις σχολικές τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου. Οι πλούσιες δραστηριότητες του συμποσίου αποδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί μας τα κατάφεραν με αξιοθαύμαστη επιτυχία. Ιδιαιτέρως, σας ευχαριστώ για τις άοκνες εθελοντικές προσπάθειες, το θερμό ενδιαφέρον και την υποδειγματική ευσυνειδησία, με την οποία εμπλουτίζετε το διδακτικό σας έργο.

Θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά που μετέχετε σε αυτή τη μαθηματική πρωτοβουλία. Σας προτρέπω να συνεχίσετε με τον ίδιο ζήλο το σπουδαίο μαθησιακό αγώνα για την ανακάλυψη της μαθηματικής γνώσης, για να αποκομίσετε αργότερα τους πλούσιους καρπούς της πολύμοχθης προσπάθειάς σας.

Υπό αυτό το πρίσμα, ως Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, εκφράζουμε την αμέριστη υποστήριξή μας για τη συνέχιση της εποικοδομητικής συνεργασίας, έτσι ώστε να ενισχυθούν οι μαθησιακές διαδρομές των μαθητών για τη μαθηματική κατανόηση, την τόνωση της μαθηματικής αυτοπεποίθησης, την ενεργή συμμετοχή και την αγάπη για τα Μαθηματικά. Αγκαλιάζουμε με ενθουσιασμό το παρόν εγχείρημα και ενθαρρύνουμε την καθιέρωση του μαθη(μα)τικού συμποσίου ως μόνιμου εκπαιδευτικού θεσμού. Με κοινή προσπάθεια τα σχολεία μπορούν να γίνουν επιτυχημένες εστίες ανάπτυξης της μαθηματικής σκέψης και εμπειρίας όλων των εκπαιδευομένων για να μπορέσουν όλοι, ανεξάρτητα από τις καταβολές τους, να ζήσουν απρόσκοπτα στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό κόσμο.

Η συμβολή του 1ου Μαθηματικού Συμποσίου θα είναι ουσιαστική, καθώς οι παρουσιάσεις θα τροφοδοτήσουν τον προβληματισμό για τη βαρύνουσα σημασία των Μαθηματικών στη σύγχρονη κοινωνία. Έχω την πεποίθηση ότι αυτή η γιορτή για τα Μαθηματικά αποτελεί ελπίδα για ενίσχυση της συνέργειας μεταξύ όλων, με κοινό σκοπό τη βελτίωση της μαθηματικής εκπαίδευσης στα σχολεία μας. Εύχομαι στους συντελεστές του παρόντος συμποσίου καλή επιτυχία, έχοντας τη βεβαιότητα ότι θα αποτελέσει εξαίρετη ευκαιρία και θεμέλιο λίθο ανταλλαγής εμπειριών και καλών πρακτικών.

 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής,                                Καθηγητής Μαθηματικών, Δρ. Γιώργος Κόσυβας

- Το πρόγραμμα της Γιορτής

- Φωτογραφικό Υλικό


 
 

1ο Μαθηματικό Συμπόσιο - Μια γιορτή για τα Μαθηματικά

Το Σάββατο 13 Απριλίου 2019, ώρες 8:30 έως 14:00, στο 4ο Γενικό Λύκειο Αιγάλεω, πραγματοποιήθηκε το  «Μαθη(μα)τικό Συμπόσιο - Μια Γιορτή για τα Μαθηματικά».

Το Συμπόσιο διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής και τα έξι Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ) Αττικής, δια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) κλάδου ΠΕ03 Μαθηματικών.

Στόχος της συγκεκριμένης εκδήλωσης είναι η παρουσίαση στο ευρύ κοινό από μαθήτριες και μαθητές, με τη συνδρομή των εκπαιδευτικών τους, μαθηματικών δραστηριοτήτων, όπως παιχνίδια, γρίφοι, εφαρμογές, αλγόριθμοι κ.ά., στα οποία θα έχουν τη  δυνατότητα να εμπλακούν διαδραστικά οι συμμετέχοντες/ συμμετέχουσες.

Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται να μοιραστούν όλοι, τόσο αυτοί που θα συμβάλλουν στη διοργάνωση των δραστηριοτήτων, όσο και εκείνοι που θα τις παρακολουθήσουν

  • τη δυναμική των Μαθηματικών στη σύγχρονη εποχή,
  • τις εφαρμογές τους στην καθημερινότητα,
  • τη ζωντανή και διαρκή εξέλιξή τους και
  • τη σχέση τους με την τέχνη, τον πολιτισμό και τις επιστήμες

    μέσα και πέρα από τα προγράμματα σπουδών και τη σχολική ύλη.

 

 «…..Ως Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, εκφράζουμε την αμέριστη υποστήριξή μας για τη συνέχιση της εποικοδομητικής συνεργασίας, έτσι ώστε να ενισχυθούν οι μαθησιακές διαδρομές των μαθητών/μαθητριών για τη μαθηματική κατανόηση, την τόνωση της μαθηματικής αυτοπεποίθησης, την ενεργή συμμετοχή και την αγάπη για τα Μαθηματικά. Αγκαλιάζουμε με ενθουσιασμό το παρόν εγχείρημα και ενθαρρύνουμε την καθιέρωση του Μαθη(μα)τικού Συμποσίου ως  εκπαιδευτικού θεσμού…»

(απόσπασμα από την ομιλία του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης  Αττικής, κ. Γεωργίου Κόσυβα)

 - Ολόκληρος ο χαιρετισμός του κ. Γεωργίου Κόσυβα

- Το πρόγραμμα της εκδήλωσης

- Φωτογραφικό Υλικό

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2ο Μαθηματικό Συμπόσιο - Μια γιορτή για τα Μαθηματικά

Login Form